زندان شیبان اهواز؛ خالد پیرزاده، زندانی سیاسی، از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان قطعی بیماری های خود محروم مانده است

خالد پیرزاده

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محروم از حق درمان در زندان شیبان اهواز در وضعیت وخیم جسمی به سر می برد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱، خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز از دسترسی به خدمات پزشکی ماثر و حق درمان قطعی بیماری های خود محروم مانده است.

این زندانی سیاسی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور است.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز با کاهش ۴۰ کیلوگرم وزن مواجه شده و با توجه به بیماری های داخلی قادر به کنترل ادرار نیست و او را پوشک می کنند و در وضعیت وخیم در زندان محبوس و از اعزام به مرکز درمانی خارج از زندان به دستور دادسرای زندان اوین که مرجع اصلی بر پرونده قضایی خالد پیرزاده هست محروم شده و بنا بر اعلام مسئولان زندان شیبان دادسرای زندان اوین از تهران از تهران مانع هرگونه اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی و یا مرکز درمانی می شود.”

حقوق بشر در ایران، در تاریخ هشت خرداد ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی در خصوص وخامت وضعیت جسمی خالد پیرزاده اطلاع رسانی کرده بود.‌

لازم به ذکر است، خالد پیرزاده، در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰، در دورانی که در زندان تهران بزرگ بود با وعده مرخصی متصل به آزادی مشروط به مرخصی استعلاجی اعزام شد اما در تاریخ ۱۶ تیرماه همان سال مجددا برای تحمل ادامه حبس زندان بازگردانده و چندی بعد به زندان شیبان‌اهواز منتقل شد.

در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۸، خالد پیرزاده، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، با اتهامات اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، توهین به رهبری، تمرد از دستور ماموران در حین انجام وظیفه، خروج و ورود غیرقانونی به کشور  در مجموع به تحمل ۲۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، عینا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تائید شد و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تحمل ۵ سال از مجموع این حکم برای خالد پیرزاده اجباری شد.

خالد پیرزاده، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و به سلول انفرادی بند امنیتی ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی و تحمل بلاتکلیفی طولانی مدت به بند قرنطینه و پس از آن به اندرزگاه ۴ سالن ۴ زندان اوین منتقل و چندی بعد به زندان رجائی شهر کرج و سپس توام با ضرب و شتم به زندان تهران بزرگ و سپس به زندان شیبان اهواز در استان خوزستان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید