جواد سیدی، زندانی سیاسی سابق در جریان تجمع بازنشستگان در تهران بازداشت شد

بازداشت

نیروهای امنیتی در جریان برگزاری تجمع اعتراضی بازنشست‎گان جواد سیدی، را بازداشت کردند.‌ هنوز از اتهام‌های وارده به این شهروند اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱، جواد سیدی، زندانی سیاسی سابق، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی بازنشستگان در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”ماموران امنیتی پس از بازداشت جواد سیدی او را بازجویی و تشکیل پرونده جدید به سلول انفرادی در یکی از بندهای امنیتی زندان اوین منتقل کردند و او از دسترسی به تماس و ملاقات و یا حتی وکیل هم‌محروم است.”

لازم به ذکر است، جواد سیدی، در پرونده اول خود توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، محاکمه و با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل هشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور هم به تحمل سه سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعلام تسلیم به رای و کاهش یک چهارم از مجموع حبس تعریری لازم به اجرا و اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل اشد مجازات به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور دو سال و ۹ ماه و ۱۵ روز لازم به اجرا شد.‌

جواد سیدی، در دی ماه ۱۳۹۸ برای سپری کردن دوران حبس تعزیری لازم به اجرا خود پس از مراجعه به اجرای زندان اوین بازداشت شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید