گزارشی از آخرین وضعیت مصطفی جاسمی سرحانی معروف به ( مصطفی هلالی)، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان زاهدان

مصطفی جاسمی سرحانی معروف به ( مصطفی هلالی)

مصطفی جاسمی سرحانی معروف به ( مصطفی هلالی)، زندانی سنی مذهب دوران محکومیت خود را در زندان زاهدان سپری می کند. وی به بیماری قلبی و کلیوی مبتلا بوده و از درد در ناحیه معده نیز رنج می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مصطفی جاسمی سرحانی معروف به ( مصطفی هلالی) ، زندانی سنی مذهب دوران محکومیت خود را در زندان زاهدان سپری می کند.

بر اساس این گزارش، علیرغم سپری شدن بیش از یک سوم از دوران محکومیت آقای هلالی و نیز موافقت زندان با درخواست آزادی مشروط وی، کماکان معاون دادستان اهواز با تقاضای آزادی مشروط این زندانی مخالفت می کند؛ این در حالیست که مصطفی هلالی به بیماری قلبی و کلیوی مبتلا بوده و از درد در ناحیه معده نیز رنج می برد.

هرانا پیشتر طی گزارشی از محکومیت آقای هلالی به ۱۴ سال حبس تعزیری توسط دادگاه انقلاب خبر داده بود. وی از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی”، “عضویت در گروه‌های سلفی”و “توهین به رهبری” مجموعا به ۱۴ سال حبس محکوم شد. این حکم پس از تسلیم به رای، به ۷ سال و ۶ ماه حبس تقلیل پیدا کرد.

آقای هلالی تیرماه سال ۹۸ توسط ماموران اداره اطلاعات در زاهدان بازداشت و با پایان مراحل بازجویی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. وی سپس به زندان شیبان اهواز منتقل شده و نهایتا به زندان زاهدان انتقال داده شد.

گفته می‌شود که این شهروند در زمان بازداشت جهت اخذ اعتراف توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم و خشونت قرار گرفته و تعدادی از دندان‌های خود را به این دلیل از دست داده است.

مصطفی هلالی، ۳۵ ساله، فرزند سرحان و شهروند سنی مذهب اهل اهواز است. وی حدود ۸ سال پیش به شهرستان زاهدان مهاجرت کرده بود./ حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید