تعیین و زمان رسیدگی به اتهام های مریم رحمانی، فعال حقوق زنان در دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد

مریم رحمانی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مریم رحمانی، فعال حقوق زنان، برگزار خواهد شد.‌ خانم رحمانی پیش تر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی، توسط دادگاه انقلاب تهران تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، مریم رحمانی، فعال حقوق زنان، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه خواهد شد.‌

بر اساس این گزارش، محل سکونت مریم رحمانی، در شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی تفتیش و پس از ضبط برخی وسایل شخصی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، به جلسه بازپرسی احضار و پس از تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

براساس اعلام مریم رحمانی، با توجه به ابلاغیه ای کتبی که توسط رئیس دفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شد این فعال حقوق زنان باید در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، برای ارائه دفاع از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی به همراه وکیل مدافع خود در جلسه دادرسی حاضر شود.

لازم به ذکر است، مریم رحمانی، در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از حضور در شعبه ۱ دادسرای زندان اوین دفاعیاتش را به بازپرس شعبه ارائه و با اتهامات تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی، تفهیم اتهام شد و با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، شعبه ۱ بازپرسی دادسرای زندان اوین در یک تماس تلفنی مریم رحمانی را به جلسه بازپرسی برای ارائه آخرین دفاعیات پیش از تنظیم کیفرخواست احضار کرده بودند.‌

منزل مریم رحمانی، در تاریخ ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی تفتیش و برخی وسائل شخصی او از قبیل لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و چندین جلد کتاب‌های او ضبط شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل