ایران الهیاری و سمیه جعفرپناه، توسط ماموران امنیتی در تهران بازداشت شدند

ایران الهیاری و سمیه جعفرپناه

ماموران امنیتی، ایران الهیاری و سمیه جعفرپناه، را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.‌ یک رسانه حکومتی در گزارشی نوشته است تعدادی از«عناصر مجری دستورات بیگانگان» بازداشت شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، سمیه جعفرپناه و ایران الهیاری، دو تن از خانواده های جان باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، سمیه جعفرپناه، خواهر محسن جعفرپناه و ایران الهیاری، مادر مهرداد معین فر از جان باختگان اعتراضات مردمی آبان ۱۳۹۸ است.

مهرداد معین فر، متولد ۷ آبان ماه ۱۳۶۶، در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۸، در اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین، به معترضان پیوست و در خیابان ولیعصر شهرستان شهریار، هدف گلولهٔ مأموران امنیتی قرار گرفت و جان باخت.

همچنین، محسن جعفرپناه، متولد ۹ اسفند ۱۳۶۷، در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۸، بر اثر شلیک مستقیم گلوله از سوی نیروهای امنیتی جان باخت و پیکرش را در بهشت سکینه کرج به خاک سپردند.

همزمان با بازداشتهای گسترده خانواده های دادخواه جان باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، خبرگزاری فارس، وابسته به ارگانهای امنیتی ایران مدعی شد:”تعدادی از«عناصر مجری دستورات بیگانگان» روز در جلسه‌ای که برای ایجاد «اغتشاش» برگزار شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند. رابط مالی خارجی آن‌ها نیز در عملیات جداگانه‌ای دستگیر شده است.”

این رسانه وابسته به ارگانهای امنیتی ایران همچنین ادعا کرد:”این افراد با پوشش دادخواهی با فرد متصل با سرویس جاسوسی بیگانه ارتباط گرفته بودند و از یک رابط مالی خارجی پول دریافت می‌کردند تا اغتشاش و ناامنی در کشور ایجاد کنند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید