اعدام دو زندانی به اتهام «سرقت مسلحانه» در زندان مرکزی کرج

فرزاد گراوند و محمد حاتمی

دو زندانی به‌نام‌های فرزاد گراوند و محمد حاتمی که با اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» به اعدام محکوم شده‌اند، در ندامتگاه مرکزی کرج، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج‌شنبه ۱۶ تیر ماه، دو زندانی محکوم به اعدام در بند شش ندامتگاه مرکزی کرج جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

این دو زندانی که هویتشان فرزاد گراوند، ۲۷ ساله و محمد حاتمی، ۲۸ ساله احراز شده، با اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» در یک پرونده مشترک بازداشت و به اعدام محکوم شده‌اند.

یک منبع مطلع درخصوص پرونده این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «محمد حاتمی دارای دو فرزند خردسال است. محمد در روستا چوپان بوده و به او گفتند، میرویم جایی، تو بیا و در کنار ما باش و پول خوبی به تو میدهیم. او هم در این ماجرا فریب خورده است. حتی در آن طلافروشی هیچ درگیری‌ای پیش نیامده، طلایی سرقت نشده و خون از دماغ کسی نیامده است که حالا می‌خواهند اعدامشان کنند».

به گفته این منبع، فرزاد گراوند و محمد حاتمی حدود ده ماه پیش به همراه چند نفر دیگر قصد سرقت یک طلافروشی را داشتند که بازداشت شدند.

قرار است حکم این دو زندانی طی روزهای آینده به اجرا درآید./سازمان حقوق بشر ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید