دادسرای اوین؛ قرار بازداشت رضا شهابی فعال کارگری یک ماه دیگر تمدید شد

رضا شهابی

دادسرای زندان اوین قرار بازداشت رضا شهابی را  به مدت یک ماه دیگرتمدید کرد. هنوز از اتهام‌های وارده به این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت رضا شهابی، فعال کارگری محبوس و در اعتصاب غذا در بند ۲۰۹ زندان اوین برای سومین مرحله به مدت یک ماه تمدید شد. رضا شهابی از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری در بازداشت و از تاریخ ۲۳ خرداد ماه در اعتصاب غذا به سر می برد.

براساس این گزارش، در حالی قرار بازداشت رضا شهابی برای سومین مرحله به مدت ۳۰ روز  تمدید شده که این فعال کارگری با احتساب امروز ۳۱ روز را از اعتصاب غذای خود را در اعتراض به بازداشت، بلاتکلیفی و بازجویی های تکراری و پرونده سازی پشت سر می گذارد.

این فعال کارگری، در تاریخ ۲۱تیر ماه ۱۴۰۱ در تماسی کوتاه با خانواده خود اعلام کرد همچنان در سلول انفرادی و تحت بازجویی است و با کاهش ۱۲ کیلو گرمی وزن مواجه و تاکید کرد تا ادامه بازجویی ها و تداوم حبس در سلول انفرادی و بلاتکلیفی به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

با توجه به سابقه سکته مغزی در دی ماه سال ۱۳۹۶، اعتصاب غذا، بازداشت و حبس رضا شهابی در سلول انفرادی می تواند منجر به خطرات جانی برای او بشود.‌ این فعال کارگری چندی پیش به خانواده خود اعلام کرده بود که بخشی از صورت او بی حس شده و فشارخون وی به ۱۶ رسیده است.

قرار بازداشت رضا شهابی، برای دومین مرحله در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط بازپرس شعبه ۲ دادسرای زندان اوین به بهانه تداوم بازجوئی ها به مدت ۱ ماه دیگر تمدید شده بود.

رضا شهابی، در تاریخ ۲۳ خردادماه ۱۴۰۱، پس از اطلاع از تمدید ۱ ماهه قرار بازداشت او در اعتراض به تداوم بازجوئی ها با اعلام این جمله عمومی به به بند ۲۰۹ آمدم و افقی به بهشت زهرا میرو اعتصاب غذا کرد.

رضا شهابی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی او بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ این ارگان‌ امنیتی منتقل شد.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای مدعی شد؛ سیسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسر او ژاک‌پاری، که با ویزای گردشگری به ایران وارد شده و در بازداشت این ارگان‌ امنیتی بسر می برند به همراه آنیشا اسدالهی، کیوان مهتدی، رضا شهابی، حسن سعیدی، شعبان محمدی، رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی، در ارتباط بوده و در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری می کردند.

رضا شهابی، در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، به همراه چند تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با دریافت ابلاغیه های کتبی توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین به پلیس امنیت تهران احضار و تهدید شدند.‌/ سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید