سوری بابایی چگینی، توسط نیروهای امنیتی در استان قزوین بازداشت شد

سوری بابایی چگینی

ماموران امنیتی در استان قزوین سوری بابایی چگینی فعال مدنی، را بازداشت کردند. هنوز از دلایل بازداشت این شهروند قزوینی اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، سوری بابایی چگینی، فعال مدنی، ساکن استان قزوین، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل برادر او بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شب، چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۸ مامور امنیتی که شامل ۲ مامور زن و ۶ مرد بودند با یورش به منزل برادر همسر سوری بابایی چگینی پس از تفتیش و ضبط وسائل شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه او را بازداشت کرده و به همراه خود بردند.‌”

این منبع مطلع افزود:”سوری بابایی چگینی در تاریخ ۲۱ تیر ماه با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود نسبت به اجرای طرح حجاب اجباری اعتراض کرده و برداشتن روسری از سر خود در خیابان خواستار برابری شده بود.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از مصادیق حقوقی اتهامات، ارگان بازداشت کننده و مکان نگهداری سوری بابایی چگینی اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، سوری بابایی چگینی، در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای برای دفاع از خود در برابر اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمدیه احضار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید