استان خراسان شمالی؛ سه شهروند بهایی توسط نیروهای امنیتی در بجنورد بازداشت شدند

شعله شهیدی، فاران ثنایی و شایان ثنایی

نیروهای امنیتی در شهرستان بجنورد، شعله شهیدی، فاران ثنایی و شایان ثنایی، شهروندان بهایی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.‌ هنوز از اتهام‌های وارده به این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، شعله شهیدی به همراه فرزندان خود به نام‌های فاران ثنایی و شایان ثنایی، شهروندان بهایی ساکن شهرستان بجنورد از توابع استان خراسان شمالی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.‌

بر اساس این گزارش، بازداشت این سه شهروند بهایی همراه با تفتیش منزل و ضبط برخی وسایل شخصی این افراد صورت گرفته است. همچنین منزل شخصی یک شهروند بهایی دیگر با هویت نامشخص تفتیش شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”ماموران امنیتی با یورش به منزل شخصی شعله شهیدی پس از تفتیش منزل و ضبط وسائل شخصی از قبیل گوشی های تلفن‌همراه، لپ تاپ، چند جلد کتب مذهبی، این شهروند بهایی را به همراه ۲ فرزندش بازداشت کردند.”

این منبه مطلع همچنین افزود:”ماموران امنیتی همچنین منزل شخصی یک شهروند بهایی دیگر را تفتیش کرده و کتب مذهبی او را هم توقیف کردند. اما وی بازداشت نشد.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت، اتهامات، ارگان بازداشت کننده و مصادیق حقوقی اتهامات و مکان‌نگهداری این ۳ شهروند بهایی اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید