محمدتقی فلاحی، معلم بازنشسته و زندانی سیاسی از زندان اوین آزاد شد

محمدتقی فلاحی

محمدتقی فلاحی، معلم بازنشسته و زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین با پایان محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱، محمدتقی فلاحی، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از سپری کردن حبس تعزیری شش ماهه خود آزاد شد.‌

لازم به ذکر است، محمدتقی فلاحی، در تاریخ۲۹دی ماه ۱۴۰۰، در پی مراجعه ماموران امنیتی به منزل شخصی او برای تحمل حبس تعزیری شش ماهه اش بازداشت و به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

این فرهنگی بازنشسته، در تاریخ ۷ مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، با اتهام مرتبط با فعالیتهای صنفی و مطالباتی فرهنگیان به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد و پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنشر استان تهران در تاریخ ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۹، حکم صادره توسط دادگاه بدوی عینا تائید شد.

با اعلام اعتراض مجدد و ارجاع پرونده این فعال صنفی فرهنگیان به شعبه دیوان عالی کشور و استماع دفاعیات محمدتقی فلاحی و ارائه دفاعیات وکیل مدافع او به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد./ به نقل از کانون صنفی معلمان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید