اعزام به مرخصی ناهید تقوی، زندانی سیاسی دو تابعیتی محبوس در بند زنان زندان اوین

ناهید تقوی

ناهید تقوی، شهروند ایرانی – آلمانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری کردن حکومیت 10 سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱، ناهید تقوی، شهروند ایرانی – آلمانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد.‌

براساس این گزارش، اعزام ناهید تقوی به مرخصی برای انجام امور درمانی او صورت گرفته است. این شهروند دو تابعیتی در مراحل دادرسی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

لازم به ذکر است، ناهید تقوی پیشتر آزمایش ام آر آی، برای درمان ناراحتی کانال کارپال دست انجام داده بود و از سوی دیگر از بیماری دیسک کمر نیز در رنج است و در زندان مجبور به تزریق هیدرو کورتیزون شد و از حق درمان قطعی محروم بود.

خانواده ناهید تقوی از آبان ماه ۱۴۰۰ وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان برای اعزام او به مرخصی درمانی جهت انجام معاینات تخصصی و درمان قطعی بیماری‌های های او را آماده کرده بودند اما ضابط قضایی پرونده از قبول و تودیع وثیقه سر باز می زد.

لازم به ذکر است، ناهید تقوی، در مردادماه ۱۴۰۰، پس از محاکمه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهام اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق مشارکت در گروه غیرقانونی، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، هم‌ به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹، ماموران امنیتی با یورش به منزل شخصی ناهید تقوی، پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه، چند جلد کتاب، پاسپورت، او را بازداشت و به سلول انفرادی یکی از بندهای امنیتی زندان اوین منتقل کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید