محمدعلی دادخواه، وکیل دادگستری، جهت تحمل ادامه محکومیت خود بازداشت و راهی زندان اوین شد

محمدعلی دادخواه

محمدعلی دادخواه، وکیل دادگستری برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود بازداشت شد.  او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، محمدعلی دادخواه، وکیل دادگستری، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی پیشین، برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این وکیل دادگستری از سال ۱۳۹۲ به مرخصی اعزام و اخیرا دادستانی تهران با ادعایی خلاف قانون حقوقی و کیفری او را برای تحمل حبس فراخواند .

ایمان پیروزخواه، وکیل دادگستری ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود در خصوص علت بازداشت محمدعلی دادخواه اعلام کرد:”پس از گذشت سال‌ها از اتمام دوره محکومیت مربوط به پرونده سال ۱۳۸۸ با بهانه‌های خلاف قانون روانه ‎زندان شد.”

لازم به ذکر است، محمدعلی دادخواه، در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۸، به همراه ملیحه دادخواه، سارا صباغیان، بهاره دولو و امیر رئیسیان در دفتر وکالت خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در زندان اوین منتقل و دفتر او نیز پلمپ شد.

این وکیل دادگستری، پس از اتمام مراحل بازجویی و بازپرسی در مرحله دادرسی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام  براندازی نرم به تحمل ۸ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت، به اتهام سخنگویی کانون مدافعان حقوق بشر، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به شلاق محکوم شد.

محمدعلی دادخواه، از سال ۱۳۹۲ به مرخصی اعزام شده بود اما اخیرا دادستانی تهران با عنوان این جمله که “مرخصی های محمدعلی دادخواه ثبت نشده است” این وکیل دادگستری را برای تحمل ادامه حبس تعزیری به زندان اوین فراخواند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید