اعزام به مرخصی یاسر ادوایی، زندانی سیاسی از زندان مریوان

یاسر ادوایی

یاسر ادوایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مریوان به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری کردن محکومیت سه سال حبس تعزیری خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، یاسر ادوایی، اهل شهرستان سروآباد، محبوس در زندان مریوان به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی از سال ۱۳۹۹، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری سه ساله خود است.

یاسر ادوایی پیش از این هم در تاریخ مرداد ماه و سپس ۱۰بهمن ماه ۱۴۰۰ پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام و در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ پس از اتمام دوران مرخصی به زندان بازگشته بود.‌

یاسر ادوایی، در آبان ماه ۱۴۰۰ هم پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام و پس از اتمام دوران مرخصی به زندان مریوان بازگشته بود.

این شهروند اهل سروآباد، در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اداره اطلاعات مریوان، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی و ارجاع پرونده یاسر ادوایی به شعبه دادگاه انقلاب مریوان، با اتهام اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با احزاب کُرد مخالف نظام، محاکمه و به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.‌

پس از اتمام مراحل دادرسی، یاسر ادوایی، در بهمن ماه سال ۱۳۹۹، جهت سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری،خود به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مریوان مراجعه و پس از بازداشت به بند زندان این شهر منتقل شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل