دادسرای عمومی و انقلاب کرج؛ فرهاد میثمی، از حضور در جلسه بازپرسی امتناع کرد

فرهاد میثمی

دادسرای عمومی و انقلاب کرج فرهاد میثمی، زندانی سیاسی را به جلسه تفهیم اتهام احضار کرد. آقای میثمی، در پرونده جدیدی که برای وی گشوده شده به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، از طریق نوشته‌های او در فضای مجازی در دورانی که وی در حبس بوده است متهم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه دو مردادماه ۱۴۰۱، فرهاد میثمی، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه چهار فرعی سالن ۱۱ زندان رجایی شهر کرج از بابت پرونده جدید قضایی خود به شعبه هفت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج احضار شده بود.

براساس این گزارش، فرهاد میثمی با توجه به عدم دریافت ابلاغیه کتبی از حضور در این جلسه بازپرسی امتناع کرده است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰، فرهاد میثمی، پس از انتقال به شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج با استناد به انتشار مطالب و نوشته های او در فضای مجازی در دورانی که وی در حبس به سر می‌برد فعالیت تبلیغی علیه نظام، متهم شده بود.

فرهاد میثمی، در تاریخ ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸، از اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین بدون اطلاع قبلی و پس از فراخوانده شدن به دفتر رئیس اندرزگاه به مکان نامعلومی منتقل و پس از گذشت چند روز مشخص شد که به اندرزگاه ۴ سالن ۱۱ زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۳۹۷، با اتهامات اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروههای سیاسی و اجتماعی و محرومیت از فعالیت در فضای مجازی، رسانه ها، مطبوعات و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران توسط احمد زرگر عینا تائید شد و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری لازم به اجرا شد.

فرهاد میثمی، در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۷، در کتابخانه شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفتیش آن مکان و ضبط لوازم شخصی به سلول انفرادی در بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد.

فرهاد میثمی، از تاریخ ۹ مرداد ماه تا تاریخ ۲ دی ماه ۱۳۹۷، به مدت ۵ ماه در اعتصاب غذا و در شرایط جسمانی خیم قرار گرفته بود. وخامت حال فرهاد میثمی به حدی بود که در تاریخ ۴ مهرماه ۱۳۹۷، با توسل به خشونت از بند عمومی زندان اوین به اتاقی در مجاورت بهداری این زندان منتقل شد و در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۷، همزمان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل