امید انصاری فر، برادر فرزانه انصاری فر، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد

فرزانه انصاری فر و امید انصاری فر

در پی یورش ماموران امنیتی به منزل پدری فرزانه انصاری فر، برادر او امید انصاری فر، را بازداشت کردند. هنوز از دلایل بازداشت این شهروند اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه پنج تیر ماه ۱۴۰۱، امید انصاری فر، در پی یورش ماموران امنیتی به قصد بازداشت فرزانه انصاری فر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”امروز جمعیتی حدود ۳۰ نفر از ماموران لباس شخصی به خانه امین انصاری فر یورش برده و ابتدا عنوان کردند که برای بازداشت فرزانه انصاری فر آمدند و پس از تفتیش منزل و رفتار خشونت آمیز با خانواده، سپس امید انصاری فر را بازداشت کرده و به همراه خود بردند.”

یورش و بازداشت امید انصاری فر توسط نیروهای امنیتی در حالی صورت گرفته که در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۱، امین انصاری فر و در تاریخ ۵ تیر ماه هم‌ آرمان‌ انصاری فر، پدر و برادر فرزانه و امید انصاری فر، برای سپری کردن دوران محکومیت‌های حبس خود بازداشت و به زندان منتقل شدند.

لازم به ذکر است، فرزانه انصاری فر، در تاریخ ۴ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر با اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور به تحمل ۳ سال و ۶ ماه و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. به فرض تائید این حکم توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه برای فرزانه انصاری فر، لازم به اجرا خواهد شد.

فرزانه انصاری فر، در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، با توجه به ابلاغیه کتبی دریافتی پس از حضور در شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر از بابت اتهامات اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شده بود.

همچنین فرزانه انصاری فر، از بابت پرونده دیگر خود هم در ۲ جلسه دادرسی به تاریخهای ۴ دی و ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان به ریاست قاضی رسول و رسولی نژاد، به همراه چند تن دیگر از متهمان آن پرونده محاکمه شده بود.

فرزاد انصاری‌فر – فرزند: امین انصاری فر و بردار آرمان و فرزانه انصاری فر، در جریان‌ اعتراضات به گرانی ناگهانی بنزین و توروم در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۸، در بهبهان بر اثر اصابت گلوله به سرش جان باخت.

پرونده شکایت خانواده فرزاد انصاری فر، برای معرفی آمران و عاملان قتل فرزندشان، همچون دیگر خانواده‌های جان‌باختگان آبان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید