حکم اعدام دو زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان مرکزی سنندج به اجرا درآمد

حکم اعدام

حکم اعدام دو زندانی به‌نام‌های پیام یزدانی و هیوا احمدی، که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، در زندان مرکزی سنندج به اجرا درآمد. پیش تر خبر اعدام یک زن در همین روز در این زندان منتشر شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز چهارشنبه پنج مرداد ماه ۱۴۰۱، حکم اعدام دو مرد در زندان مرکزی سنندج به اجرا درآمد. هویت این دو زندانی که در یک پرونده مشترک با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند، پیام یزدانی، ۲۶ ساله و هیوا احمدی، ۳۷ ساله، هردو اهل روستای بیساران از توابع شهرستان مریوان احراز شده است.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «پیام یزدانی و هیوا احمدی حدود هفت سال پیش به اتهام قتل دوستشان بازداشت و به اعدام محکوم شدند. خانواده مقتول مبلغ هشت ملیون تومان تفاضل دیه به حساب دولت واریز کردند تا حکم اعدام هر دو نفر اجرا شود».

پیشتر خبر اعدام یک زن زندانی به‌نام سهیلا عابدی در همین روز در زندان مرکزی رشت منتشر شده بود و با این حساب شمار اعدام‌های این روز به سه نفر افزایش یافت.

به همراه این سه زندانی، یک زندانی دیگر به‌نام عبدالله رحیمی نیز جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود که تا لحظه تنظیم این خبر از سرنوشت وی اطلاعی به‌دست نیامده است.

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است./به نقل سازمان حقوق بشر ایران،

براساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۱۸۳ اعدام از بین ۳۳۳ اعدامی که سال ۲۰۲۱ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید