دادگاه انقلاب تهران؛ مریم رحمانی، فعال حقوق زنان به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

مریم رحمانی

مریم رحمانی، از فعالان حقوق زنان که پیش‌تر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ونشر اکاذیب از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی، محاکمه شده بود توسط  دادگاه انقلاب تهران با صدور دادنامه ای به حبس، جریمه نقدی و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، مریم رحمانی، فعال حقوق زنان، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به تحمل دو سال حبس تعزیری با طول مدت تعلیق پنج ساله، پرداخت پنج میلیون تومان جریمه نقدی، نوشتن پژوهشی ۷۰ صفحه ای در خصوص حب وطن، حضور فصلی در دفتر پیگیری اطلاعات سپاه بعنوان ضابط امنیتی پرونده در طول دوران تعلیق حبس و کسب اجازه از مقام قضایی برای هر مرحله خروج از کشور در دوران تعلیق پنج ساله حبس خود محکوم شد.

براساس این گزارش، حکم صادره براساس اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی، برای مریم رحمانی صادره شده است و او می تواند ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ به آن اعتراض کند.

لازم به ذکر است، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مریم رحمانی در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری برگزار شده بود.

مریم رحمانی، در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از حضور در شعبه ۱ دادسرای زندان اوین دفاعیاتش را به بازپرس شعبه ارائه و با اتهامات تبلیغی علیه نظام  و نشر اکاذیب از طریق انتشار مطالب در فضای مجاز، تفهیم اتهام و با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، شعبه ۱ بازپرسی دادسرای زندان اوین در یک تماس تلفنی مریم رحمانی را به جلسه بازپرسی برای ارائه آخرین دفاعیات پیش از تنظیم کیفرخواست احضار کرده بودند.‌

همچنین، منزل مریم رحمانی، در تاریخ ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران تفتیش و برخی وسائل شخصی او از قبیل لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و چندین جلد کتاب‌های او ضبط شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید