گزارشی از وضعیت پنج شهروند بهایی محبوس در بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ در زندان عادل آباد شیراز

نیلوفر حسینی، بهیه معنوی‌پور، میثاق معنوی‌پور، ⁧الحان هاشمی و حنان هاشمی

الحان هاشمی، شهروند بهایی اهل شیراز پس از اتمام بازجویی ها به زندان عادل آباد منتقل و چهار تن دیگر نیز در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت بازجویی هستند. هنوز از اتهام های انتسابی به این افراد اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، الحان هاشمی، شهروند بهایی ساکن شیراز پس از طی مراحل بازجویی در بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ به زندان عادل آباد منتقل شد.

همچنین حنان هاشمی، نیلوفر حسینی، میثاق معنوی پور به همراه بهیه معنوی پور، در بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اداره اطلاعات شیراز تحت بازجویی هستند.

براساس این گزارش، مراحل بازجویی از الحان هاشمی به اتمام رسیده و این شهروند بهایی در حال حاضر در زندان عادل آباد مناظر تشکیل جلسه بازپرسی و تنظیم کیفرخواست خود است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱، حنان هاشمی، الحان هاشمی، بهیه معنوی پور، میثاق معنوی پور به همراه نیلوفر حسینی، توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز بازداشت و جهت‌بازجویی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه این ارگان امنیتی موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شدند.‌

در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱، جامعه جهانی بهائی با انتشار بیانیه ای نسبت به افزایش فشارهای امنیتی و موج گسترده بازداشت، سرکوب محرومیت بهائیان ایران از حقوق شهروندی شان در ایران هشدار داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید