بازداشتگاه اوین؛ قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، فعال صنفی فرهنگیان تمدید شد

جعفر ابراهیمی

قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، فعال صنفی فرهنگیان محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین تمدید شد. هنوز از اتهام‌های وارده به این فعال صنفی فرهنگیان، اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، شعبه بازپرسی دادسرای دادسرای زندان اوین با توجه به تداوم بررسی و تکمیل مراحل بازپرسی، قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان را تمدید کرد.

بر اساس این گزارش، جعفر ابراهیمی، صبح روز پنج شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱، در ملاقات کابینی با همسر خود سمانه عابدینی خبر تمدید قرار بازداشت خود را اعلام کرد.

لازم به ذکر است، در تاریخ سه مردادماه ۱۴۰۱، جعفر ابراهیمی، از سلول‌ انفرادی در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به اتاقهای چند نفره در بند ۲۰۹ منتقل و در حال حاضر با یک زندانی غیر سیاسی هم‌ اتاق شده است.

جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل وی پس از تفتیش و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و جهت بازجویی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل و در تاریخ روز سه شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، به بند۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه واقع در زندان اوین منتقل شده بود.

پیش از این هم، در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، برای انجام تحقیقات بیشتر به درخواست وزارت اطلاعات و توسط بازپرس دادسرای زندان اوین تمدید شده بود.

جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، از بابت پرونده ای دیگر توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام ، تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم به برگزاری تجمع اعتراضی، پس از تبرئه از اتهام تشویش اذهان عمومی، با دو اتهام دیگر در مجموع به تحمل چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. پرونده جعفر ابراهیمی در مرحله تجدیدنظرخواهی است.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای مدعی شد؛ سیسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسر او ژاک‌پاری، که با ویزای گردشگری به ایران وارد شده و در بازداشت این ارگان‌ امنیتی بسر می برند به همراه آنیشا اسدالهی، کیوان مهتدی، رضا شهابی، حسن سعیدی، شعبان محمدی، رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی، در ارتباط بوده و در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری می کردند./ به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید