دادسرای سنندج؛ جلسه رسیدگی به اتهام‌های پنج فعال کارگری برگزار شد

مظفر صالح نیا، شیث امانی، دلیر نصرالهی، آرمین شریفه و زاهد مرادیان

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام مظفر صالح نیا، شیث امانی، دلیر نصرالهی، آرمین شریفه و زاهد مرادیان، در شعبه بازپرسی دادسرای شهر سنندج برگزار شد. اتهام این افراد فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱، مظفر صالح نیا، شیث امانی، دلیر نصرالهی، آرمین شریفه و زاهد مرادیان، پنج تن از فعالان کارگری ساکن سنندج مرکز استان کردستان، توسط شعبه بازپرسی دادسرای این شهرستان تفهیم اتهام شدند.‌

براساس این گزارش، اتهام تفهیم شده به مظفر صالح نیا، شیث امانی، دلیر نصرالهی، آرمین شریفه و زاهد مرادیان، در مرحله بازپرسی و تنظیم کیفرخواست، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده و این فعالان کارگری باید در انتظار تشکیل جلسه دادرسی خود در دادگاه انقلاب سنندج باشند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۵ مردادماه ۱۴۰۱، حقوق بشر در ایران، با انتشار گزارشی از تشکیل جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام گلنار قدیم خانی همسر مظفر صالح نیا به همراه هاوژین لطیفی و همسرش آرمین شریفه، در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج و تفهیم اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، خبر داده بود.

آرمین شریفه، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از بازداشت توسط ماموران اطلاعات سپاه سنندج و چند ساعت بازجوئی در بازداشتگاه اداره این ارگان امنیتی سپس آزاد شده بود.

این فعال کارگری، پیشتر هم در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات شهر سنندج، در خصوص مشارکت او در اعتراضات کارگری در شهر سنندج بازجوئی و سپس آزاد شده بود.

مظفر صالح نیا هم در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج، بمدت ۲ ساعت در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، بازجوئی و تهدید به بازداشت و پرونده سازی شده بود.

مظفر صالح نیا، پیشتر هم در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، به همراه جمال اسدی، فردین عیوضی و قدوس شاکری، پس از احضار به اداره اطلاعات نیروی انتظامی سنندج، بازجوئی شده بود.

ابن فعال کارگری، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، به همراه همسرش طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات سنندج، احضار و در ساعت ۳ بعدازظهر همان روز پس از حضور در آن ارگان امنیتی با سوالاتی در مورد برگزاری مراسم روز جهانی کارگر تحت بازجوئی قرار گرفته بودند.

مظفر صالح نیا، همچنین در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، هم به اداره اطلاعات سپاه سنندج احضار و بازجوئی شده بود.

همچنین، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، آرمین شریفه، پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج بازداشت و پس از طی‌ مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، آرمین شریفه، در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۹۷، با اتهامات《تبلیغ علیه نظام》و《عضویت در گروهک‌های مخالف نظام》به همراه امیر شهابی و یدالله صمدی تودار، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب و شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری ۲ سنندج محاکمه و سپس تبرئه شدند.

در پی اعتراض دادستان سنندج، این پرونده به شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان ارجاع و آرمین شریفه و ۲ متهم‌دیگر این پرونده، در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ محاکمه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید