زندان شیبان اهواز؛ گزارشی از آخرین وضعیت رسول چلداوی، زندانی سیاسی، عدم دسترسی وی به خدمات پزشکی

رسول چلداوی

رسول چلداوی، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز از دسترسی به خدمات پزشکی تخصصی محروم است.
او پیش‌تر به اتهام‌های اجتماع و تبانی به قصد اقدام به جرم علیه امنیت کشور و پرتاب سنگ به سمت ماموران انتظامی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۱، رسول چلداوی، اهل کوی علوی اهواز و زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز با درد و رنج ناشی از نارسایی کلیه، ناتوانی در کنترل ادرار و کندی حرکت، از دسترسی به خدمات پزشکی تخصصی و حق درمان محروم و در بخشی از بهداری این زندان محبوس شده است‌.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی، پیش تر توسط دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام به جرم علیه امنیت کشور و پرتاب سنگ به سمت ماموران انتظامی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

کریم دحیمی، ضمن اعلام این خبر گفت:”در حالی که رسول چلداوی با وخامت حال مواجه شده اما مسئولان زندان شیبان او را به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام نمی کنند. او در حال حاضر با مشکلات کلیه، ناتوانی در کنترل ادرار و کندی حرکت مواجه شده و باید برای درمان به مرکز درمانی تخصصی خارج از زندان اعزام شود.”

لازم به ذکر است، رسول چلداوی، در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۳۹۸، پس از تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان به مرخصی استعلاجی اعزام و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از اتمام مرخصی به زندان شیبان اهواز بازگشت.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۸، از زندان شیبان اهواز به زندان همدان منتقل شد اما بدلیل عدم پذیرش وی در آن زندان مجددا به زندان شیبان اهواز بازگردانده شد.

رسول چلداوی، اوایل دی ماه ۱۳۹۸، از بابت ۱ پرونده در ۲ بخش که بخش اول آن توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهرستان از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام به جرم علیه امنیت کشور، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری توام با تبعید ۲ ساله به زندان همدان محکوم شد. در بخش دوم از همین پرونده هم‌ توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ اهواز، از بابت اتهام پرتاب سنگ به سمت ماموران انتظامی، به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پس از ابلاغ این ۲ حکم به رسول چلداوی و ارجاع پرونده به وی به دادگاه تجدید نظر استان خوزستان و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد لازم به اجرا شد.

رسول چلداوی، در تاریخ ۶ آبان ماه ۱۳۹۷و در حدود ۳۶ روز پس حمله مسلحانه به رژه نیروهای نظامی در شهریور ماه همان سال در اهواز توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان شیبان اهواز منتقل شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید