هاله صفرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج، به صورت مشروط آزاد شد

هاله صفرزاده

هاله صفرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج به صورت مشروط آزاد شد.‌ او پیش تر توسط دادگاه انقلاب کرج به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، هاله صفرزاده، معلم بازنشسته و زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان کچویی کرج پس از سپری کردن بخشی از حبس تعزیری خود بطور مشروط آزاد شد.‌

براساس این گزارش، آزادی هاله صفرزاده بطور مشروط و پس از تائید درخواست آزادی مشروط این زندانی سیاسی صورت گرفته است.‌

لازم به ذکر است، هاله صفرزاده، طی روزهای اخیر پس از تحمل ۴ ماه از حبس خود در بند قرنطینه زندان کچویی به بند ۴ این زندان منتقل شده بود.

در تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۰، هاله صفرزاده به همراه همسرش علیرضا ثقفی در جریان برگزاری مجلس ختم صمد شعبانی، شاعر و نویسنده، واقع در کرج مرکز استان البرز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای تحمل حبس به زندان کچویی کرج منتقل شدند.

هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی، در شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، هر یک به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند. با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه شش دادگاه تجدیدنظر استان البرز، این احکام در تاریخ ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۸، عینا تائید و به متهمان این پرونده ابلاغ شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر به همراه ۱۰ تن دیگر در پارک جهان نمای کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید