اجرای احکام دادسرای اوین؛ کاوه و یاشار دارالشفایی، بازداشت و جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان شدند

کاوه دارالشفایی و یاشار دارالشفا

کاوه دارالشفایی و یاشار دارالشفا، برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.‌ این دو فعال دانشجویی پیش تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام های اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری، در مجموع به پنج سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱، کاوه دارالشفایی و برادر یاشار دارالشفا، جهت تحمل دوران حبس تعزیری خود پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین بازداشت و به اندرزگاه ۴ این زندان منتقل شدند.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”یاشار دارالشفا و برادر او کاوه، امروز برای تحمل حبس به زندان اوین رفتند. در حالی حکم حبس یاشار اجرا شد که در سال ۱۳۹۸ به دلیل شکستگی پایش از درمان محروم بود و به علت‌ عدم رسیدگی پزشکی پس از آزادی با وثیقه عمل جراحی سنگینی را برای درمان پایش انجام داد. وکیل پرونده درخواستی را برای ارجاع حکم یاشار به کمیسیون پزشکی قانونی فرستاده اما واحد اجرای احکام بدون ترتیب اثر به آن درخواست حکم حبس او را اجرا کرد.”

لازم به ذکر است، یاشار و کاوه دارالشفا، به ترتیب توسط دادگاه به احکام حبس های تعزیری ۱۵ و ۱۰ ماهه محکوم شدند.

یاشار دارالشفا، در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸، در حالی که به علت یک سانحه از ناحیه پا و کمر به شدت آسیب دیده بود توسط ماموران وزارت اطلاعات، بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ این ارگان‌ امنیتی منتقل شد در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه آزاد شد.

همچنین، کاوه دارالشفا، نیز در جریان بازداشتهای گسترده فعالان دانشجویی در تاریخ ۴ آذرماه ۱۳۹۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

یاشار دارالشفا، در جریان اعتراضات گسترده سال ۱۳۸۸ طی ۲ مرحله در ماه‌های آبان و بهمن ماه، توسط ماموران وزارت اطلاعات، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۴۰ به بند ۳۵۰ این زندان منتقل و چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز روند دادرسی در مردادماه ۱۳۸۹، یاشار دارالشفا توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری، محاکمه و در مجموع به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد اما این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

با قطعی شدن حکم، یاشار دارالشفا، در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۹۱، برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد و از جمله زندانیانی بود که در وقایع ۲۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ در بند ۳۵۰ زندان اوین مورد ضرب و شتم مأموران گارد زندان قرار گرفت و به سلول انفرادی بند امنیتی۲۴۰ این زندان منتقل شده بود.

در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۵، یاشار دارالشفا، بصورت مشروط پس از تحمل یک سوم از مجموع حبس تعزیری ۵ سال و ۶ ماهه خود از زندان اوین آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید