محمد عینی، فعال مدنی با نصب پابند الکترونیکی از زندان رشت آزاد شد

محمد عینی

محمد عینی، فعال مدنی، محبوس در زندان رشت با نصب پابند الکترونیکی از زندان ازاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب شهر رشت به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل دو سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱، محمد عینی، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان لاکان شهر رشت مرکز استان گیلان، تحت نظارت قضایی با نصب پابند الکترونیکی از این ازاد شد. این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری هشت ماهه خود است.

یک منبع مطلع در این باره به گزارشگر. کمپین گفت:”پس از تامین شرایط لازم محمد عینی توانست با نصب پابند الکترونیکی و تحت نظارت شعبه اجرای احکام دادسرای شهر رشت باقی دوران حبس خود را خارج از زندان لاکان سپری کند.”

لازم به ذکر است، محمد عینی، در مراحل دادرسی توسط شعبه دادگاه انقلاب شهر رشت با عناوین اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعلام تسلیم به رای و کاهش یک چهارم با توجه به اینکه بخشی از محکومیت خود را در زندان سپری کرده باید باقی مانده هشت ماه دیگر را با بند الکترونیکی سپری کند.‌

این فعال ملی مدنی آذربایجانی، در تاریخ ۳بهمن ماه ۱۴۰۰، پس از احضار به اداره اطلاعات رشت، بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شد و در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰، پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان لاکان این شهر منتقل شده بود.

در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، محمد عینی، با دریافت تماس تلفنی از سوی اداره اطلاعات شهر رشت، برای حضور در جلسه بازجویی بدون ذکر این عنوان که بازداشت می شود احضار شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل