دادگاه انقلاب ارومیه؛ شپول خضری، به جریمه نقدی محکوم شد

شپول خضری

دادگاه انقلاب ارومیه با صدور دادنامه‌ای شپول خضری، را به پرداخت جریمه نقدی بدل از حبس محکوم کرد. او پیش‌تر به اتهام تبلیغ علیه نظام، توسط دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی هفته های گذشته، شپول خضری، اهل ارومیه، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه، به ریاست مسعود رجبی، به پرداخت شش میلیون تومان جریمه نقدی بدل از حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، اتهام منتسب شده به شپول خضری در این جلسه دادرسی فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شد و در تاریخ ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱، پس از مراجعه به شعبه ۹ اجرای احکام دادسرای ارومیه جریمه خود را پرداخت کرد.‌

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی مسعود رجبی، با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام وعضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون مخالف نظام،محاکمه و فقط از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام، به جریمه نقدی بدل از حبس تعزیری محکوم و از بابت دیگر اتهام تبرئه شد.

شپول خضری، در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه و طی‌ مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ به زندان ارومیه منتقل شد و در تاریخ ۱۷ اسفند ماه همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل