ضیاءالدین نبوی، فعال دانشجویی از شرکت در کنکور سراسری و ادامه تحصیل محروم شد

ضیاءالدین نبوی

ضیاءالدین نبوی، فعال دانشجویی پس از شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ از حق ادامه تحصیل محروم شد. او پیش تر به اتهام محاربه از طریق ارتباط موثر با سازمان مجاهدین خلق، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، ضیالدین نبوی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی پیشین، پس از شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ در مقطع دکترا، با عنوان رد صلاحیت عمومی، در سایت سازمان‌سنجش از ادامه تحصیل محروم شد.

بر اساس این گزارش، این فعال دانشجویی ضمن‌اعلام این خبر در صفحه شخصی خود اعلام کرد:”‏نتایج کنکور دکترا آمد و برای سومین مرتبه در دوران تحصیلی ستاره‌دار شدم. به قول خودشان مردود صلاحیت عمومی، شدم.”

لازم به ذکر است، ضیالدین نبوی، در تاریخ شش اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی در تهران پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی وی بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۸ با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون‌تومان از زندان اوین آزاد شد.‌

این دانشجوی پیشین رشته جامعه شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی تهران و از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل، پیش از این در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷ به همراه فرهاد میثمی، پس از بازداشت در تاریخ ۱۱ مردادماه همان سال از بازداشت آزاد شد.

ضیاالدین نبوی، از اعضای تشکل دانشجویی شورای دفاع از حق تحصیل بود که در خرداد ماه سال ۱۳۸۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست پیرعباسی، از بابت اتهام محاربه از طریق ارتباط موثر با سازمان مجاهدین خلق، به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۰ سال حبس تعزیری توام با تبعید در زندان مرکزی سمنان تغییر پیدا کرد.

این فعال دانشجوئی از جمله زندانیان سیاسی سابق نیز می باشد که در مهرماه سال ۱۳۸۹, به زندان کارون اهواز تبعید شده بود و پس از آن در اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ به زندان مرکزی سمنان منتقل شد و در نهایت در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در حالی که نهمین سال حبس تعزیری خود را پشت سر می گذاشت از زندان سمنان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید