زندان بجنورد؛ گزارشی از آخرین وضعیت زندانی سیاسی سهیل یداللهی

سهیل یداللهی

سهیل یداللهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بجنورد دوران حبس خود را سپری می‌کند. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب جاجرم به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۳۰مرداد ماه ۱۴۰۱، سهیل یداللهی، فرزند سعید، فعال فضای مجازی و زندانی سیاسی محبوس در زندان بجنورد از توابع استان خراسان شمالی، دوران حبس تعزیری پنج ساله خود را به اتهام توهین به مقدسات اسلامی، سپری می‌کند.

لازم به ذکر است، سهیل یداللهی، در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در جاجرم بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در زمستان ۱۳۹۹ توسط دادگاه انقلاب شهرستان جاجرم از توابع شهرستان بجنورد محاکمه و به اتهام توهین به مقدسات اسلامی در فضای مجازی، به تحمل پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، هم‌به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده سهیل یداللهی به شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی، به ریاست عباسعلی وحیدی، حکم صادره بدوی عینا تائید شد.‌ با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی و تجمیع جرائم اجرای ۵ سال حبس تعزیری برای این فعال فضای مجازی لازم به اجرا شد.

سهیل یداللهی، در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب جاجرم، بازداشت و به زندان شهرستان بجنورد منتقل شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید