دادسرای دلفان؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های روح الله مردانی، برگزار شد

روح الله مردانی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام روح الله مردانی، در دادگاه شهرستان دلفان برگزار شد. او به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۳۰مردادماه ۱۴۰۱، روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان از توابع استان لرستان از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شد.

بر اساس این گزارش، روح الله مردانی، در بهمن ماه ۱۳۹۶ هم و در جریان تجمعات اعتراضی بازداشت و به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد و در حالی که سه ماه تا اتمام دوران حبس او باقی مانده بود آزاد شد.

روح الله مردانی، در این جلسه دادرسی به همراه وکلای خود محمدعلی کامفیروزی به صورت حضوری و رامین صفرنیا با ارسال لایحه دفاعیه، به دفاع از متهم این پرونده پرداختند.

لازم به ذکر است، روح الله مردانی، در بخش اول از همین پرونده، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان با اتهامات نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه رایانه ای و تمرد از دستور ماموران هنگام انجام وظیفه محاکمه و پس از تبرئه از اتهام اول فقط به اتهام دوم به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی با طول مدت تعلیق دو ساله محکوم شد و پس از اعتراض و محاکمه توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان لرستان در تاریخ ۸ تیر ماه ۱۴۰۱، تبرئه و قرار منع تعقیب وی صادر شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، از بابت پرونده ای دیگر در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار شده بود.

در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، روح الله مردانی، با دریافت احضاریه ای کتبی برای حضور در جلسه دادرسی در شهرستان نورآباد از توابع استان لرستان احضار و با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی فرهنگیان در شهرستان دلفان از توابع استان لرستان پس از ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی بازداشت و در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام بازجویی و تفهیم اتهام از زندان مرکزی خرم آباد آزاد شد.

وی، پیشتر هم در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶، پس از بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و ارجاع پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام واجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی، محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و به ۲ سال محرومیت از خروج از کشور محکوم شده بود.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده او به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر، محکومیت روح الله مردانی از ۶ سال حبس تعزیری به ۲ سال حبس تقلیل پیدا کرد. / به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید