امید ابراهیمی، با احضار به اداره اطلاعات اشنویه بازداشت شد

امید ابراهیمی

امید ابراهیمی، پس از احضار به اداره اطلاعات شهرستان اشنویه بازداشت شد. هنوز از اتهام‌های وارده به این شهروند اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۳۱مردادماه ۱۴۰۱، امید ابراهیمی، فرزند قادر، اهل اشنویه، پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شد.

براساس این گزارش، از دلایل احضار و اتهام‌های وارده به امید ابراهیمی تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دسترس نیست.‌

لازم به ذکر است، امید ابراهیمی، در تاریخ ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۸، برای تحمل حبس تعزیری خود پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب اشنویه بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد و در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام دوران حبس تعزیری خود آزاد شده بود.

این شهروند اهل اشنویه، در مراحل دادرسی در سال ۱۳۹۷، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، توسط شعبه دادگاه انقلاب اشنویه محاکمه و به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی این حکم به ۲ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

امید ابراهیمی، در تیر ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام پس از ۴۵ روز با تودیع وثیقه آزاد شده بود.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل