زندان اوین؛ اسماعیل گرامی، زندانی سیاسی، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

اسماعیل گرامی، زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.‌ او پیش تر توسط دادگاه انقلاب تهران، به اتهام های اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به چهار سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۱، اسماعیل گرامی، کارگر بازنشسته و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری چهار ساله خود به اتهام اجتماع و تبانی است.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”اعرام‌ اسماعیل گرامی به مرخصی برای انجام کارهای درمانی و با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است.”

لازم به ذکر است، اسماعیل گرامی، در پی ابتلا به بیماری صرع و اختلالات حرکتی نیازمند انجام مراحل درمانی تخصصی است و در زندان اعزام وی به مرکز درمانی منوط به زدن دستبند و پابند شده بود.

اسماعیل گرامی، در تاریخ ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اطاعات سپاه، بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین با اتهامات اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، مورد تفهیم قرار گرفت.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، با اتهامات مذکور در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل ۴ سال از مجموع این مدت برای اسماعیل گرامی اجباری شد.

اسماعیل گرامی برای نخستین مرحله، در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹، در جریان اعتراضات سراسری کارگران، فرهنگیان و مستمری بگیران در مقابل ساختمان وزارت کار در تهران بازداشت و پس از ۱ روز آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل