زندان اشنویه؛ ملاجمشید حمیدی، تحت نظارت قضایی با نصب پابند الکترونیکی آزاد شد

ملاجمشید حمیدی

ملاجمشید حمیدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اشنویه با نصب پابند الکترونیکی آزاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۱، ملاجمشید حمیدی، اهل روستای شاهوانه و زندانی سیاسی محبوس در زندان اشنویه، پس از نصب پابند الکترونیکی تحت نظارت قضایی باقی مانده دوران حبس خود را سپری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این شهروند اهل اشنویه در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه، منتقل شد و در آذر ماه ۱۳۹۹ به زندان‌ اشنویه منتقل و در دی ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده ملاجمشید حمیدی توسط شعبه دادگاه انقلاب اشنویه مستقر در دادگاه کیفری این شهرستان به ریاسف قاضی رضایی، بررسی و به  اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد. حکم حبس تعزیری وی پس از اعلام تسلیم به رأی به و کاهش یک چهار مجموع حبس به ۳سال و ۶ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

پس از قطعی شدن این حکم، ملاجمشیدحمیدی، در تاریخ ۲ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و ابتدا به زندان نقده منتقل و پس از ۸ ماه از دوران به زندان اشنویه منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید