پایان مراحل بازجویی؛ ملیکا قره گوزلو، از معترضان به حجاب اجباری، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد

ملیکا قره گوزلو

ملیکا قره گوزلو، از معترضان به حجاب اجباری با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه دو شهریور ماه ۱۴۰۱، ملیکا قره گوزلو، دانشجوی رشته روزنامه نگاری و از معترضان به حجاب اجباری، پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه این به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شد.

برذ اساس این گزارش، ملیکا قره گوزلو از تاریخ ۲۲ تیر ماه در بازداشت بود. مادر ملیکا قره گوزلو با انتشار متنی در صفحه شخصی خود اعلام کرد:”‏دخترم ‎ملیکا قراگوزلو با وثیقه یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی ‎آزاد شد.”

در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱، محمدعلی کامفیروزی، وکیل مدافع ملیکا قره گوزلو از تداوم بلاتکلیفی موکل خود در زندان اوین ابراز نارضایتی کرد و افزود:”خانواده موکلم تا کنون بیش از ۱۰ بار به دادسرای اوین مراجعه کردند. حتی ۲ یا ۳ بار با ایشان تماس گرفته شده و گفته شده برای موکلم قرار وثیقه تعیین شده و بیائید وثیقه بگذارید تا خانم قراگوزلو آزاد شوند و خانواده ایشان بلافاصله به دادسرا رفتند مسئولان قضایی منکر شدند و یا گفتند تصمیم عوض شده است!”

ملیکا قره گوزلو، در تاریخ ۲۲تیر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به سلول انفرادی یکی از بندهای امنیتی زندان اوین منتقل شده بود.

این دانشجوی رشته روزنامه نگاری پیشتر هم در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم، از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه لغو شد.

ملیکا قره گوزلو، در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸، در جریان‌ اعتراضات در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ و طی مراحل بازجوئی با تودیع قرار کفالتی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید