زندان وکیل آباد مشهد؛ گزارشی از آخرین وضعیت عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی

عباس واحدیان شاهرودی

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، او توسط مسئولین زندان و قاضی اجرای احکام، از ملاقات با وکیل خود محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی دوران محکومیت خود را در زندان وکیل آباد مشهد و محروم از ملاقات و تماس تلفنی سپری می کند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در خصوص آخرین وضعیت وی گفت: «وکیل مدافع آقای واحدیان شاهرودی در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته، برای ملاقات حضوری و پیگیری پرونده موکلش به زندان مراجعه کرده بود که با پاس کاری بین مسئولین زندان و قاضی اجرای احکام به وی اجازه ملاقات با آقای واحدیان را ندادند. هم اکنون عباس واحدیان به همراه آقای لعل محمدی در یک اتاق با محدودیتهایی مشابه سلول انفرادی و بدون دسترسی به هواخوری نگهداری می‌شوند.»

پیشتر در تاریخ ۲۴ مردادماه عباس واحدیان شاهرودی به همراه جواد لعل محمدی به مدت ۴۲ روز، ممنوع الملاقات و محروم از تماس تلفنی شدند و این محرومیت نیز به دلیل اعتراض آنها نسبت به ایجاد محدودیت در تماس با خانواده و سر دادن شعار در هواخوری زندان صورت گرفته بود. آنها پس از اعتراض به این موضوع به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

گفتنی است، این محدودیت ها مسبوق به سابقه است و آقای واحدیان شاهرودی برای بار سوم و آقای لعل محمدی برای بار دوم ممنوع الملاقات و تماس شده اند.

هرانا پیشتر در تاریخ ۴ مردادماه امسال طی گزارشی از محرومیت اعزام به بیمارستان عباس واحدیان شاهرودی، علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی خبر داده بود.

عباس واحدیان شاهرودی در تاریخ ۱۰ شهریورماه سال گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات در شهرستان رضوانشهر بازداشت شد و بهمن ماه سال گذشته توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد، بابت اتهاماتی از جمله تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروه های مخالف نظام به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال از این محکومیت قابل اجرا است.

آقای واحدیان و خانم جهانبین، در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۸ در خصوص نامه‌ای که با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه‌ای منتشر شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او مدتی بعد نهایتا با پایان مراحل بازجویی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. آقای واحدیان نهایتا در تاریخ ۲۹ تیرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه به صورت مشروط از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شده بود. آقای واحدیان در خصوص این پرونده توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، مطابق ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی  به ۱۰ سال حبس محکوم شد. آبان ماه سال گذشته این حکم به در پی عدم تجدیدنظرخواهی قطعی و در بازداشت به وی ابلاغ شد.

عباس واحدیان شاهرودی پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۱۹ مهرماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی مشهد بازداشت شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای واحدیان در تاریخ ۳۰ آبان ۹۷ در شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد برگزار و نهایتا در تاریخ ۹ دیماه ۹۷ با تودیع قرار وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

کتاب “بازگشت چنگیز خان مغول” از جمله آثار منتشر شده عباس واحدیان شاهرودی است که توسط انتشارات خاتم در مشهد منتشر شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید