زندان اوین؛ اعزام به مرخصی خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و زندانی سیاسی

خسرو صادقی بروجنی

خسرو صادقی بروجنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد.‌ او در حال سپری نمودن محکومیت هفت سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ظهر روز یکشنبه شش شهریور ماه ۱۴۰۱، خسرو صادقی بروجنی، روزنامه نگار آزاد، پژوهشگر حوزه کار و رفاه اجتماعی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.‌

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی در حال تحمل بخشی از حبس تعزیری هفت ساله خود است. او به مرخصی پنج روزه درمانی اعزام شده است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”خسرو صادقی بروجنی، حدود ظهر روز یکشنبه به مرخصی پنج روزه اعزام شده است.”

لازم به ذکر است، این زندانی سیاسی، از بیماری دیسک کمر در رنج است و با توجه به فقدان امکانات درمانی تخصصی در زندان اوین اعزام او به مرخصی برای انجام کارهای درمانی اش صورت گرفته است.

چندی پیش، درخواست آزادی مشروط خسرو صادقی بروجنی، در پی مخالفت دادستانی تهران و ضابط امنیتی پرونده وی رد شد و این در حالی بود که وی بیش از ۱/۳ حبس خود را سپری کرده بود.

در تاریخ ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۹، خسرو صادقی بروجنی، در حالی که برای سفر به استان آذربایجان غربی رفته بود بدون اطلاع قبلی جهت تحمل حبس تعزیری بازداشت و در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹ از ارومیه برای تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید