زندان اوین؛ مسعود مصاحب، زندانی دو تابعیتی ایرانی_اتریشی به مرخصی درمانی اعزام شد

مسعود مصاحب

مسعود مصاحب،‌ زندانی دو تابعیتی ایرانی_اتریشی از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد. او پیش‌تر به اتهام همکاری با اسرائیل و سرویس جاسوسی آلمان، به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه هفت شهریور ماه ۱۴۰۱، مسعود مصاحب،‌ شهروند ایرانی_اتریشی از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد.

بر اساس این گزارش،اردیبهشت ماه امسال درخواست اعاده دادرسی پرونده مسعود مصاحب،‌ از سوی شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شد.

مسعود مصاحب، شهروند دو تابعیتی اتریشی ایرانی در اوایل ژانویه ۲۰۱۹ به دنبال سفر به ایران به همراه هیأتی از شرکت “مد آسترون” در تهران بازداشت و از اواخر ماه ژانویه ۲۰۱۹ در زندان‌ اوین به سر می‌برد. آقای مصاحب مردادماه سال گذشته به اتهام «همکاری با اسرائیل و سرویس جاسوسی آلمان» به ده سال حبس محکوم شد و این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید.

وی پیش تر در یک فایل صوتی که از زندان اوین ارسال کرد، برای رهایی از آنچه «جهنم» خواند، درخواست کمک کرده بود. آقای مصاحب در این فایل صوتی ضمن اشاره به شرایط نامناسب زندان اوین در بحران کرونا اظهار کرد که پزشک بهداری زندان پس از ابتلای وی به ویروس کرونا، بیماری او را یک سرماخوردگی ساده تشخیص داده بود.

این زندانی ۷۴ ساله از مشکلات عدیده پزشکی همچون دیابت، نوروپاتی، مشکلات دریچه‌ قلب، کیست ریه و کیست کلیه و مشکلات تیروئید و پروستات رنج می‌برد. وی پیشتر نیز سکته مغزی کرده و تاکنون ۹ بار نیز دیالیز شده است

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید