عدم دسترسی به خدمات پزشکی، گزارشی از وضعیت علیرضا ثقفی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج

علیرضا ثقفی

علیرضا ثقفی، فعال کارگری و زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج از دسترسی به خدمات پزشکی و سایر حقوق یک‌ زندانی محروم است.‌ او در حال سپری نمودن محکومیت یک سال حبس تعزیری خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۱، علیرضا ثقفی، فعال کارگری و زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج مرکز استان البرز علاوه بر تحمل حبس در محیطی غیر بهداشتی و آلوده در پی ممانعت مسئولان قضایی و ضابط امنیتی پرونده از حق درمان محروم و روند رسیدگی به پرونده قضایی او برای تجمیع آن متوقف شده است. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری ۱ ساله خود است.

یک منبع مطلع در این بار گفت: “علیرضا ثقفی در وضعیت وخیم جسمانی بسر می برد. علاوه بر بیماری نوسان فشارخون، بدون عصا قادر به حرکت نیست و در ملاقاتی که اخیرا خانواده اش با او داشتند نمی توانست از پله ها پایین بیاید و در نهایت خانواده او به بالای پله ها رفتند. همچنین مسئولان قضایی به درخواست تجمیع دو پرونده او با احکام دو و یک سال حبس تعزیری ترتیب اثر نمی دهند. با درخواست او برای اعزام به مرخصی مخالفت می کنند و اگر این روند ادامه پیدا کند و درخواست تجمیع پرونده او رسیدگی نشود و یا مانع درمان این زندانی سیاسی بشوند جان علیرضا ثقفی بیش از پیش در معرض خطر قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر مجبور به تحمل سه سال دیگر از زندگی خود در زندان خواهد شد.”

این فعال مدنی، در تاریخ ۲۰اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از بازداشت در جریان‌برگزاری مراسم یادبود صمدشعبانی به همراه هاله صفرزاده، دیگر هم پرونده ای خود جهت سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری ۱ ساله خود به زندان کچویی کرج منتقل شدند.

علیرضا ثقفی، در شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام)به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز، این احکام در تاریخ ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۸، عینا تائید شد.

این فعال کارگری، در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر، به همراه ۱۱ تن دیگر در پارک جهان نما، حدفاصل اتوبان تهران – کرج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار کفالت بطور موقت آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید