زندان رجایی شهر کرج؛ آرش گنجی از سلول انفرادی به بند عمومی زندان منتقل شد

آرش گنجی

آرش گنجی، مترجم و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، از یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج به بند عمومی این زندان منتقل شد. وی در پی تبعید از زندان اوین به زندان رجایی شهر، به سلول انفرادی منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ آرش گنجی از سلول انفرادی به بند عمومی زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

یک منبع نزدیک به آقای گنجی در خصوص آخرین وضعیت او گفت: “آرش گنجی روز یکشنبه ۱۳ شهریورماه، پس از ۵ روز نگهداری در یکی از سلول های انفرادی زندان رجایی شهر، به بند عمومی این زندان منتقل شده است.”

آرش گنجی روز چهارشنبه ۹ شهریورماه، از بند ۸ زندان اوین به سلول انفرادی زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

لازم به یادآوری است آرش گنجی در تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

این عضو کانون نویسندگان ایران، در دیماه سال ۹۹، توسط شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال و از بابت اتهام «عضویت و همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس و در مجموع به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. اسفندماه سال ۹۹، دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت وی را عینا تایید کرد که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص وی قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید