حکم اعدام هفت زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان میناب به اجرا درآمد

اعدام در زندان میناب

حکم هفت زندانی، از جمله چهار زندانی بلوچ که با اتهام های مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان میناب به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز، سه‌شنبه ۱۵ شهریور ماه 1401، حکم اعدام هفت مرد که چهار تن از ایشان شهروندان بلوچ بودند، در زندان میناب به اجرا درآمد. هویت این زندانیان که همگی با اتهام های مربوط به «مواد مخدر» بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند، عبدالخالق نارویی، اهل زاهدان، سلیمان نارویی، ۴۶ ساله و اهل زاهدان، عبدالغفور بهادرزاده ریگی، ۳۶ ساله و اهل روستای گزگراغ از توابع شهرستان تفتان، عباس نوبخت،‌ اهل شهر رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج، محمد زبیری،‌ روستای باغملک از توابع میناب، محمد کاظمی، اهل جهرم و محمد رضا هدایتی، اهل مشهد اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، این هفت زندانی روز یکشنبه ۱۳ شهریور ماه، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

اعدام این هفت زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی هشت ماه گذشته، ۳۶۹ نفر در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند که ۱۰۳ تن از ایشان شهروندان بلوچ بوده‌اند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است./به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید