دادگاه انقلاب تهران؛ مصطفی خسروی بابادی، طی دریافت ابلاغیه ای به جلسه دادرسی احضار شد

مصطفی خسروی بابادی

مصطفی خسروی بابادی، با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی که توسط دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری صادر شده است به جلسه محاکمه احضار شد. او پیش تر به اتحام هایی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم زندان و اخلال در نظم و آسایش عمومی، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دقاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱، مصطفی خسروی بابادی، زندانی عقیدتی پیشین، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم زندان، محاکمه خواهد شد.‌

یک منبع مطلع در این باره گفت:”این پرونده به علت تحصن اعتراضی که مصطفی خسروی بابادی به همراه محمد ابوالحسنی، مهدی دارینی، خسرو صادقی بروجنی، مجتبی نادری، علی اصغر حسنی راد و پیمان‌پورداد، در اعتراض به محرومیت زندانیان از حق درمان که منجر به جان باختن بکتاش آبتین شده بود بر علیه آنها تشکیل شد و به جز مصطفی خسروی بابادی هفت متهم دیگر این پرونده پس از تشکیل جلسه دادرسی تبرئه و قرار منع تعقیب آنها از بابت این پرونده صادر شد اما مصطفی خسروی بابادی چون خارج از زندان بود جلسه دادرسی وی برای زمان دیگری تعیین شد که باید روز سه شنبه هفته جاری به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران مراجعه کند.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰، مصطفی خسروی بابادی، از بابت پرونده اول خود پس از تائید درخواست اعاده دادرسی توسط شعبه ۹ دیوان‌عالی کشور تا زمان ابلاغ حکم قطعی از زندان اوین آزاد شد و در تاریخ ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، پس از تبرئه از حکم صادره بر علیه او که مرتبط با فعالیتهای مذهبی و عقیدتی او در خصوص گروه عرفان حلقه بود با وکالت علی شریف زاده اردکانی، توسط شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، قرار منع تعقیب خود را دریافت کرد.

مصطفی خسروی بابادی، در تاریخ ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷، در جریان تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ ۲۳ دی ماه همان سال با تودیع قرار کفالت، از زندان اوین آزاد شده بود.

در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۷، با شروع مراحل دادرسی و ارجاع پرونده مصطفی خسروی بابادی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، این دگراندیش مذهبی، به اتهام(اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور – از طریق تجمع در مقابل ساختمان مجلس)محاکمه و به تحمل پنج سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

با ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای امنیت تهران مصطفی خسروی بابادی، جهت تحمل حبس تعزیری پنج ساله خود بازداشت و به اندرزگاه هشت زندان اوین منتقل شده بود.

مصطفی خسروی بابادی، پیش از این هم در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۶، در جریان تجمع اعتراضی در امامزاده صالح واقع در تجریش به همراه چند تن از حامیان محمدعلی طاهری بازداشت و سپس آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید