گزارشی از آخرین وضعیت راحله احمدی فعال مدنی در زندان اوین

راحله احمدی

راحله احمدی، فعال مدنی که واپسین روزهای دوران حبس خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند، در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرایم مورد تهاجم یک زندانی متهم به جرایم عمومی قرار گرفت. خانم احمدی در پی این اقدام و اضطراب ناشی از آن، با مشکلاتی در راه رفتن مواجه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱، راحله احمدی، فعال مدنی، واپسین روزهای دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم احمدی در این‌باره گفت: “امروز یک زندانی متهم به جرایم عمومی در بند زنان زندان اوین، قصد ضرب و جرح خانم احمدی را داشت که با دخالت ماموران از آن ممانعت به عمل آمد. در نتیجه این اقدام و شوک وارده بر راحله، وی با حال نامساعد جسمی و بروز مشکلاتی در راه رفتن مواجه شده است. پیشتر نیز زندانی ها دیگری توسط همین فرد تهدید به ضرب و شتم شده بودند. با این حال تصمیمی برای اصلاح شرایط گرفته نشده است.”

راحله احمدی در تاریخ ۱۳ مردادماه امسال، از بند زنان این زندان به مرخصی اعزام شد. او روز دوشنبه ۱۴ شهریورماه، علیرغم شرایط جسمی نامساعد و با وجود اینکه که تنها ۲ هفته به پایان دوران محکومیت ۳۱ ماهه اش مانده بود، به زندان اوین بازگشت.

راحله اصل احمدی، فعال مدنی زندانی و مادر صبا کردافشاری آذرماه ۱۳۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شد. بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، راحله اصل احمدی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند»” به ۳ سال و شش ماه حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” به ۸ ماه حبس و در مجموع به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شده بود. خانم احمدی از بابت اتهام “تشویق به فساد از طریق کشف حجاب در اماکن عمومی و انتشار آن در فضای مجازی” نیز تبرئه شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند»” در خصوص خانم احمدی قابل اجرا است. این حکم نهایتا با عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای، به ۲ سال و هفت ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید