دادگاه کیفری تهران؛ مسعود فرهیخته، به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

مسعود فرهیخته

دادگاه کیفری تهران با صدور دادنامه‌ای مسعود فرهیخته، را به تحمل حبس و شلاق محکوم کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱، مسعود فرهیخته، فرزند قلی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن اسلامشهر، توسط شعبه ۱۰۰۴ دادگاه کیفری دو استان تهران به ریاست منصور هاشمیان به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، هر دو محکومیت با طول مدت تعلیق دو ساله محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۰۰۴، دادگاه کیفریدو استان تهران که در تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ صادر و به مسعود فرهیخته ابلاغ شد اتهام وی در مراحل دادرسی(اخلال در نظم و آسایش عمومی) عنوان شده است.

لازم به ذکر است، جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، توسط در شعبه ۱۱۰۳ دادگاه کیفری دو استان تهران به نیابت از شعبه مذکور برگزار و دفاعیات مسعود فرهیخته اخذ شده بود.

همچنین، در تاریخ پنج مردادماه ۱۴۰۱، مسعود فرهیخته، از بابت دیگر پرونده قضایی خود توسط دو بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج مرکز استان کردستان با اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) تفهیم اتهام و در انتظار تعیین تاریخ و تشکیل جلسه دادرسی خود است.

مسعود فرهیخته، در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی شهر سنندج بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات و طی مراحل بازجوئی به زندان مرکزی این شهر منتقل و در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

این فعال صنفی فرهنگیان ساکن اسلامشهر، پیشتر هم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری معلمان در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه آزاد شد/.‌ به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید