تفتیش و بازداشت فاطمه(حوریه)ضیایی، در پی یورش نیروهای امنیتی در تهران

فاطمه(حوریه)ضیایی

در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی فاطمه(حوریه)ضیایی، زندانی سیاسی پیشین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. هنوز از دلایل بازداشت این زندانی سابق اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، فاطمه(حوریه)ضیایی، ساکن تهران، زندانی سیاسی پیشین، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی وی پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی بازداشت و جهت بازجوئی و تشکیل پرونده قضایی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.‌

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”ماموران امنیتی هنگامی که فاطمه(حوریه)ضیایی در منزل خود مهمان داشت پس از تفتیش منزل و توقیف گوشی های تلفن همراه این فعال سیاسی و مهمانان وی بازداشت شد. وی پس از مدتی در یک‌تماس کوتاه با نزدیکانش اعلام کرد که جهت بازجویی و تشکیل پرونده به سلول انفرادی در بند۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شده است.”

لازم به ذکر است، فاطمه ضیایی از بیماری ام اس در رنج است که حبس او در سلول انفرادی دسترسی و محیط زندان باعث افزایش استرس و فشار روحی و روانی به وی می شود و این در حالی است که وی به داروهای خود دسترسی ندارد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و مصادیق حقوقی اتهامات فاطمه ضیایی اطلاعی در دسترس نیست.‌

فاطمه (حوریه)ضیایی آزاد، در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۸، پس از مراجعه به دایره اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸، پس از سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری خود از زندان اوبن آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید