گزارشی از آخرین وضعیت زینب همرنگ سیدبگلو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

زینب همرنگ سیدبگلو

زینب همرنگ سیدبگلو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از حقوق اولیه یک زندانی برای اعزام به مرخصی محروم و دوران حبس تعزیری خود را سپری می کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه 29 شهریور ماه ۱۴۰۱، زینب همرنگ سیدبگلو، اهل شهرستان پارس آباد مغان از توابع استان اردبیل، فرهنگی بازنشسته و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از حقوق اولیه یک زندانی برای اعزام به مرخصی علیرغم توانایی در تامین وثیقه و سایر حقوق شهروندی خود محروم است. این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری پنج ساله خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”زینب همرنگ سیدبگلو، از بیماری نوسان فشارخون، نارسایی کلیه و ناخنک چشم در رنج است و وضعیت درمان در بهداری زندان اوين مناسب نیست و درخواست اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی علیرغم توانایی وی در تامین وثیقه در پی مخالفت مسئولان قضایی و ضابط امنیتی پرونده اش رد شده است.”

لازم به ذکر است، زینب همرنگ، در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، در حالی که برای سفر به شهرستان خوی از توابع استان آذربایجان غربی رفته بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای تحمل حبس تعزیری پنج ساله خود به زندان اوین در تهران منتقل شد.

این فرهنگی بازنشسته، در مراحل دادرسی توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران با اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام(اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) هم به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم پس از ارجاع پرونده زینب همرنگ به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی اجرای ۵ سال حبس برای وی لازم به اجرا شد.

زینب همرنگ سیدبگلو، در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی وی پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی اش بازداشت و پس از انتقال به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین و تفهیم اتهام چندی بعد با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل