دادگاه انقلاب تهران؛ ملیکا قره گوزلو، دانشجوی رشته روزنامه‌نگاری به حبس محکوم شد

ملیکا قره گوزلو

دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با صدور دادنامه ای ملیکا قره گوزلو را به حبس تعزیری محکوم کرد. این دانشجوی معترض به حجاب اجباری، با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به سه سال و هشت ماه حبس تعزیری محو.م شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، ملیکا قره گوزلو، دانشجویان رشته روزنامه نگاری در دانشگاه تهران و از معترضان به حجاب اجباری، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد. ملیکا قره گوزلو، پیش‌تر هم به سبب فعالیت‌های مسالمت آمیز خود به تحمل حبس محکوم شده بود.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران که به محمدعلی کامفیروزی، وکیل مدافع ملیکا قره گوزلو ابلاغ شد؛ این دانشجوی معترض به حجاب اجباری، با اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام)به تحمل سه سال وهشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام(ترغیب به اعمال منافی عفت)هم به پرداخت هشت میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

در صورت تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، اجرای مجازات اشد یعنی تحمل سه سال و هشت ماه حبس تعزیری برای ملیکا قره گوزلو لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، جملگی مصادیق اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (ترغیب به اعمال منافی عفت) به انتشار یک ویدئوی چند ثانیه ای باز می گردد که ملیکا قره گوزلو بدون روسری در خیابان پیاده روی و فیلم آن را در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود.

ملیکا قره گوزلو، در تاریخ ۲۲تیر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در حالی که از حقوق اولیه یک متهم برای دسترسی به وکیل و روند بازجویی و بازپرسی عادلانه محروم بود به سلول انفرادی یکی از بندهای امنیتی زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۲ شهریور ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شد

این دانشجوی رشته روزنامه نگاری پیشتر هم در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم، از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه لغو شد.

ملیکا قره گوزلو، در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸، در جریان‌ اعتراضات در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ و طی مراحل بازجوئی با تودیع قرار کفالتی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل