بازداشت سه تبعه کشورهای خارجی در جریان اعتراضات اخیر در تهران

بازداشت

ماموران امنیتی در تهران سه تبعه کشورهای خارجی را بازداشت کردند. هنوز به مشخصات و اتهام‌های این سه بازداشتی اشاره‌ای نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، محسن منصوری، استاندار تهران، از بازداشت سه شهروند با تابعیت کشورهای خارجی به اتهام (جاسوسی) در جریان اعتراضات سراسری که در تهران هم‌ برگزار شده توسط نیروهای امنیتی در این شهر خبر داد.

استاندار تهران در صفحه توئیتر خود در این خصوص بدون اشاره به اسامی و یا ملیت بازداشت شدگان نوشت:”بنا به گزارش دقیق دستگاه های متولی، در مسائل اخیر تهران، ردپای مداخله برخی سفارتخانه ها و سرویس های خارجی به وضوح مشاهده می شود، در بازداشت های شب گذشته تجمعات تهران تبعه هایی از ۳ کشور خارجی دستگیر شدند.”

هر چند جرم جاسوسی از منظر حقوق بشر کاملا مردود است اما حکومت جمهوری اسلامی در تمام دوران با استفاده از حربه تهمت زنی و پرونده سازی و محو کردن سوء مدیریت خود برای اداره کشور با بازداشت و پرونده سازی بر علیه شهروندان دو تابعیتی و خارجی با عناوین اتهامی همچون (جاسوسی)، (پروژه نفوذ) و یا (تلاش برای براندازی نظام) در صدد موجه جلوه دادن موارد سرکوب و نقض گسترده حقوق شهروندان در ایران بوده و یا از افراد بعنوان گروگان برای معامله و باج خوابی استفاده کرده است./ به نقل از صداوسیما،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید