بازداشت چهار شهروند در شهرهای کامیاران، گچساران، سنندج و چابهار توسط نیروهای امنیتی

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در شهرستان کامیاران، گچساران، سنندج و چابهار، چهار تن از شهروندان را در جریان اعتراض‌های سراسری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، محمد امین زاده دیل، مبین بلوچ، میلاد کمانگر و سهراب جلالی، سه تن از شهروندان ساکن استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه بویراحمد، در جریان اعتراضات سراسری ماه جاری توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.‌

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”روز یکشنبه ۳ مهر ماه ۱۴۰۱، محمد امین زاده دیل، ساکن شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، و در جریان تجمعات اعتراضات توسط نيروهای لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی این شهر منتقل شده و با توجه به عدم تناسب از سوی وی خانواده اش به شدت نگران وضعیت سلامت وی هستند.”

همچنین وبسایت حال وش با انتشار خبری اعلام کرد؛ روز چهارشنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۱، مبین بلوچ، ساکن شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان، توسط ماموران اطلاعات سپاه در این شهرستان به اتهام فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده است. از جمله عللی که باعث تمرکز ارگانهای امنیتی برای بازداشت مبین‌بلوچ شد پیگیریهای مستمر وی در خصوص خبر تجاوز فرمانده نیروی انتظامی چابهار به یک دختر ۱۵ ساله بوده است.

اما وبسایت کُردپا هم اعلام کرد، روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، میلاد کمانگر، ساکن شهرستان کامیاران از توابع استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بازداشت این شهروند توام با ضرب و شتم و ارعاب از سوی نیروهای امنیتی بوده است.

همچنین، روز سه شنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۱، سهراب جلالی، ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان، در ادامه بازداشتهای گسترده در خصوص اعتراضات سراسری به جان باختن مهسا امینی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید