اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت آتش شاکرمی و ممانعت از دفن پیکر نیکا شاکرمی، در مکان مورد نظر خانواده وی

آتش شاکرمی

نیروهای امنیتی در شهرستان خرم آباد مرکز استان لرستان، آتش شاکرمی را بازداشت کردند.‌ مراسم تدفین نیکا شاکرمی در حالی برگزار شد که ارگان‌های امنیتی مانع دفن پیکر وی در قبرستان مورد نظر خانواده وی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، آتش شاکرمی، خاله نیکا شاکرمی، ساکن شهر خرم آباد مرکز استان لرستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.‌ همچنین، مراسم تدفین نیکا شاکرمی در حالی برگزار شد که ارگان‌های امنیتی مانع دفن پیکر وی در قبرستان مورد نظر خانواده وی شدند.

براساس این گزارش، علت بازداشت آتش شاکرمی توسط نيروهای امنیتی، فعالیت وی در فضای مجازی و اطلاع رسانی هایی بوده که در خصوص چگونگی جان باختن خواهرزاده خود در فضلی مجازی کرده بود.‌

لازم به ذکر است، نیکا شاکرمی، متولد: ۱۳۸۴، ساکن تهران، در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، پس از آنکه روسری خود را در جریان اعتراضات سراسری به جان باختن مهسا امینی در بلوار کشاورز تهران به آتش کشید مفقود شد و جسد وی پس از ۱۱ روز پیدا شد.

همچنین امروز دوشنبه ۱۱مهر ماه ۱۴۰۱، مراسم تدفین نیکا شاکرمی، در حالی برگزار شد که نیروهای امنیتی اجازه دفن وی را در قبرستان صالحین خرم آباد ندادند و پس از توقیف جسد این دختر ۱۷ ساله و انتقال آن به مکان مورد نظر ارگانهای امنیتی در روستای ویسیان از توابع خرم آباد به خاک سپردند.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید