دادگاه کیفری شهر قدس؛ سه فعال مدنی احضار شدند

نصرالله امیرلو، محمد ایران نژاد و مرتضی صیدی

دادگاه کیفری شهرقدس(قلعه حسن خان) با ارسال ابلاغیه ای کتبی سه تن از فعالان مدنی به نام‌های نصرالله امیرلو، محمد ایران نژاد و مرتضی صیدی، را احضار کرد.‌

به گزارش کمپین دفاع از نزدانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه دو آبان ۱۴۰۱، نصرالله امیرلو، محمد ایران نژاد و مرتضی صیدی، سه فعال مدنی و کارگری توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرقدس(قلعه حسن خان) محاکمه خواهند شد.‌ از میان این افراد در حال حاضر، محمد ایران نژاد در حال تحمل دوران حبس تعزیری دو سال و ۹ ماه خود است.

براساس ابلاغیه ارسالی برای این شهروندان، اتهامات آنها در این جلسه دادرسی (تشکیل گروه با عنوان اتحادیه کارگری با گفتمان الحادی کمونیستی به قصد برهم زدن امنیت کشور) عنوان شده است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه های کتبی پیش از ارسال پرونده به دادگاه به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و دفاعیات خود پیش از تنظیم کیفرخواست را به بازپرس پرونده ارائه کرده بودند.‌

این ۳ فعال مدنی، در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه مرتضی صیدی و چندی بعد هم نصرالله امیرلو و محمد ایران نژاد، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

همچنین، در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، محمد ایران نژاد با دریافت ابلاغیه ای کتبی توسط شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۲ سال ۹ ماه خود احضار و در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۱، بازداشت و به این زندان منتقل شد.

محمد ایران نژاد، در تاریخ ۲۷دی ماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی از طریق عضویت در گروههای مارکسیستی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و در تاریخ ۶ بهمن ماه همان سال از بابت اتهامات مذکور در مجموع به تحمل ۳ سال و ۵ماه حبس تعزیری، ۶ ماه حبس تعلیقی و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. این‌حکم در تاریخ ۷ خردادماه ۱۴۰۱ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

محمد ایران نژاد، پیش از برگزاری جلسه دادرسی در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۰، به همراه یاشار توحیدی، امیر امیرقلی و سارا عسکری، بصورت تلفنی برای تاریخ حضور ۷ دی ماه ۱۴۰۰، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات در تهران احضار شده بودند‌.

محمد ایران نژاد، در تاریخ ۴ اسفند ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران امنیتی در مغازه کتابفروشی خود در میدان انقلاب تهران پس از تفتیش تمامی کتابها، بازداشت و جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به سلول انفرادی منتقل و در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شد./ به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید