نیروهای امنیتی تهران؛ اقدام به بازداشت فرزین رضایی روشن، فعال مدنی برای تحمل ادامه حبس  

فرزین رضایی روشن

نیروهای امنیتی با یورش به منزل فرزین رضایی روشن، اقدام به بازداشت وی کردند.‌ او پیش‌ترتوسط دادگاه انقلاب تهران به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سحرگاه شنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، ماموران امنیتی با یورش خشونت آمیز به منزل فرزین رضایی روشن، فعال مدنی و زندانی سیاسی که در مرخصی درمانی به سر می برد در صدد بازداشت خودسرانه وی برای ادامه تحمل حبس بودند.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی از شهریور ماه ۱۴۰۰ با توجه به وخامت حال و توقف ادامه حبس با تودیع وثیفه تحت درمان بیماری پانیک اعصاب است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”ساعت ۱۱شب شنبه ۱۶ مهر ماه بیش از ۱۰ تن از ماموران امنیتی بدون ارائه هیچگونه حکم قضایی می خواستند فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی که از بیماری پانیک عصبی در رنج است که از شهریور ماه ۱۴۰۰ با تایید پزشکی قانونی پس از توقف ادامه حبس به مرخصی درمانی اعزام شده و همچنان در حال سپری کردن دوران درمان خود است را بازداشت کنند که در پی این اقدام ماموران و شدت گرفتن بیماری فرزین رضایی، وی رگ های دست خود را در همان لحظه با کارد زد و پس از وخامت حال به بیمارستان اعزام و ماموران وی را بازداشت نکردند.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”اقدام به بازداشت این فعال مدنی که از بیماری پانیک عصبی در رنج است و مراحل درمانی وی بنا به تاییدیه پزشکی قانونی و دکتر متخصص وی تکمیل نشده مصداق بارز شکنجه است.”

لازم به ذکر است، فرزین رضایی در شهریور ماه ۱۴۰۰، از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی ۱۰ روزه اعزام شد و با توجه به وخامت حال ناشی از بیماری پانیک عصبی و با نظر کمیسیون پزشک قانونی با توقف حکم و تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تحت درمان خارج از زندان قرار گرفته و هر ۶ ماه ۱ بار برای بررسی وضعیت و معاینه به کمیسیون پزشکی قانونی مراجعه می کند.

این فعال مدنی، در سال ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت ماشالله احمدزاده محاکمه و به اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق و گروه‌های سلطنت طلب) به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و پرونده فرزین رضایی به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارجاع شد و در تاریخ ۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، برای تحمل حبس بازداشت و ابتدا به زندان اوین و چندی بعد به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

فرزین رضایی روشن، در خردادماه ۱۳۹۶، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از انتقال به بند۲الف این ارگان امنیتی در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در شعبه ۲ دادسرای زندان اوین، پس از ۸ روز با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید