اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت پنج تَن از شهروندان و آزادی یک تَن با تودیع قرار وثیقه

اعتراض های سراسری

نیروهای امنیتی در پیرانشهر، سقز و سنندج، دستکم پنج تن از شهروندان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.‌ همچنین، آزاده جماعتی، پس از اتمام بازجویی ها با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از نزدانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، شیرین مصطفی نژاد، فرزند حمزه، ساکن شهرستان پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی، توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، بازداشت شیرین مصطفی نژاد در پی یورش ماموران اداره اطلاعات پیرانشهر به محل سکونت وی صورت گرفته است.

همچنین، طی روزهای اخیر، سیروان اردلان، فرزاد احمدی و گوران محمدی، شهروندان ساکن شهرستان سقز از توابع استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

در ادامه نیز، طی روزهای اخیر، فرزاد دوستی، اهل روستای تنگسیر از توابع شهر سنندج مرکز استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از دلایل بازداشت، اتهامات و مکان نگهداری این افراد اطلاعی در دسترس نیست.

از سوی دیگر، روز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، آزاده جماعتی، فعال حقوق زنان، ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان، پس از طی مراحل بازجوئی و بازپرسی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

لازم به ذکر است، آزاده جماعتی، در تاریخ ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی این شهر منتقل شده بود.

علیرغم آزادی این فعال حقوق زنان، از مصادیق حقوقی اتهامات و علت بازداشت وی اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید